ZET JE VETVERBRANDING OP TILT!

‘Er bestaat nog geen wondervoedsel dat het vet letterlijk van je lichaam laat smelten’
Sommige producten zijn echter wel goed voor de gezondheid, let it burn!!

Iedereen weet het een sterk, krachtig en fit lichaam creëer je niet alleen door keihard te trainen maar ook door je voeding aan te passen. Voeding speelt een belangrijke rol bij het behalen van je doel. Er zijn producten die kunnen helpen met het stimuleren van verbranding of het verkrijgen van een beter focus.

Hierbij wat GRATIS tips van Boddieplan welke producten jij zeker aan je voedingspatroon moet toevoegen!

  1. Gezond dieet met gefermenteerde voeding (tempé, zuurkool, miso, azijn, sojasaus & yoghurt). Waarom? Bij gefermenteerde producten blijven de vitamines en mineralen uit het voedsel beter bewaard en worden ze ook nog beter opgenomen door het lichaam.
  2. Spice it up; pittige specerijen zoals pepers kunnen de vetverbranding boosten omdat deze een thermisch effect hebben. ‘Het zet het lichaam in vuur en vlam waardoor je extra calorieën verbrand’.
  3. Geelwortel (kurkuma) is een kruid met veel gezondheid voordelen. Denkende aan een betere focus en een vermindering van bijv. spierpijn.
  4. Eet vetten: De vetzuren omega-3 en omega-6 kunnen goed helpen indien je vet wilt verliezen. Ook beschermt het je tegen hart-&vaatziekte. Veel mensen hebben tegenwoordig een tekort aan omega-3 vetzuren. lees HIER meer info over waarom visolie goed voor je is.
  5. Bakje koffie? Cafeïne kan helpen bij de bevordering van vetverbranding. Er zijn zelfs studies die beweren dat als je voor het sporten een kop zwarte koffie neemt je je vetverbranding volle bak stimuleert. (neem niet teveel, wij adviseren vaak 2 kopjes koffie voor 12:00)
  6. Bosje selderij? In 100 gram van deze groente zit 250 milligram nitraat. Nitraat zorgt ervoor dat je bloedvaten iets verwijden en hierdoor gaat er meer zuurstof naar de spieren.
  7. Vitamine C  (citrusvruchten, citroen, sinaasappels, paprika, broccoli, spruitjes) een goede antioxidant. Antioxidanten spelen een belangrijke rol bij vetverbranding. Helpt om je insuline level te verlagen en dragen daarmee direct bij je metabolisme te verhogen.
  8. Kopje groene thee? Groene thee verbrandt meer energie en vermindert tegelijkertijd de afvalstoffen in het lichaam.
  9. Quinoa eten. Zit boordevol ecdysterone en natuurlijke steroïde. Dit helpt bij het bouwen aan spiermassa. Hoe meer droge spiermassa jij hebt hoe meer calorieën jij verbrand in rust.
  10. WATER- spoelt gifstoffen uit het lichaam, voorkom kramp, houd vochtbalans van je lichaam op peil, brandstof voor je spieren, productiviteit & focus en alertheid.
  11. Help je stofwisseling door goed te kauwen. Zo kunnen de enzymen en bacteriën in je mond- en darmflora de voedingsstoffen veel makkelijker opnemen. Ook wordt je gebit er sterker door, dubbel winst!
  12. 24 tot 48 uur is voedsel onderweg in jouw lichaam van mond tot kont. Voedsel wordt fijngemalen vermengd en voortgestuwd om zo de voedingsstoffen op te nemen in het bloed. Hoe vaster het voedsel hoe langer dit proces duurt.

Nogmaals er bestaat geen wondermiddel en geen kortere weg!

Voor een goed werkend metabolsime en het verliezen van gewicht moet je op zoek naar wat werkt voor jou en de juiste combinatie voeding- sport & herstel vinden. Deze bovenstaande voedingsproducten kunnen je goed ondersteunen om jouw doel te behalen.

Key: Consistentie in beweging, voeding en herstel is het belangrijkste om jouw doel te behalen!  #BeYourselfOnlyBetter

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.