Klaar voor de zomer…. hoe doe je dat….???

Wordt baas over je eigen leven en ga voor jouw zomerdoel! Alleen jij kunt dit doel behalen.

Bij het bereiken van elk doel kun je trots zijn op jezelf. De belangrijkste vragen zijn: Hoe ga je het doel bereiken? Welke manier werkt voor jou? En wie kan jou daarbij helpen?

 

Weet jij geen antwoord op deze vragen en ben je continu aan het uitstellen? Dan is het nu tijd om actie te ondernemen.

 

Durf te vragen!

Je hoeft echt niet alles in je huidige leven om te gooien of jezelf alles te ontzeggen. Je kunt nog steeds de lekkere dingen eten. Je kunt nog steeds uitgaan en een alcoholisch drankje nemen.

 

Bij Sport- en afslankstudio Boddieplan leren wij je dat er en-en bestaat in plaats van of-of. Om je alvast op weg te helpen hebben wij 15 tips op een rijtje gezet.

 

Hierbij 15 tips van Boddieplan voor jou

Trainingstips

  1. Train frequent
    Het doel is dagelijks meer kcal te verbranden dan je binnen krijgt via eten en drinken. Om voldoende te kunnen blijven eten is het belangrijk om de kcal te verbranden door actief te blijven. Train daarom regelmatig.
  2. Ga samen trainen
    Als je samen traint kun je elkaar blijven motiveren. Je zegt minder snel af en je zult sneller naar een hoger niveau gaan. Spreek een vriend aan en zeg dat hij of zij meegaat! Grote kans dat die ander het ook erg fijn vind.
  1. Combineer cardio- en krachttraining!
    Het combineren van cardiotraining en krachttraining is ideaal om veel vet te verbranden. Denk aan HITT training, Boks conditie of Boddiepump. Dit is de snelste manier om vet te verbranden.
  1. Ga buiten rennen!
    10 sprintjes van 100 meter verbranden al gauw 500 kcal. Rennen dus!
  1. Volg een gestructureerd trainingsprogramma
    Als je de sportschool in gaat met een plan, train je veel harder. Je weet wat je gaat doen en hoeft dit niet te bedenken. Hierdoor bespaar je veel tijd.
  1. Begeleiding is nodig
    Zoek een sportschool waarbij veel begeleiding is zo voorkom je in de meeste gevallen blessures en train je optimaal.

 

Voedingstips

  1. Langzaam kauwen
    Wanneer je langer kauwt per hap bevorder je het verteringsproces, dit is aangetoond in diverse onderzoeken. Hiernaast eet je veel langzamer en verklein je de kans dat je teveel eet.
  1. Lekker fris
    Kauwgom geeft je hersens een gevoel dat je iets binnen krijgt. Ideaal voor tegen een hongergevoel!
  1. Drink veel water
    Dehydratie kan ertoe leiden dat je een hongergevoel krijgt. Zorg daarom dat je voldoende gehydrateerd bent. Indien je trek hebt en je moet nog een tijd overbruggen tot je volgende maaltijd is water drinken een slimme oplossing om je hongergevoel te stillen.
  2. Drink koffie en thee zonder toevoegingen
    Het weglaten van melk en suiker in je koffie gaat aanzienlijk schelen in je kcal inname.
  1. Eet van kleinere borden
    Uit onderzoek is gebleken dat door te eten van kleinere borden je minder snel te veel gaat eten. Eet het avondeten van een ontbijtbord en je zult snel vooruit gaan.
  2. Drink alcohol met spa rood of citroensap
    Alcohol kun je prima met mate drinken. Let alleen wel op dat je het niet gaat mixen met zoete drankjes. De zoete drankjes zoals cola en sinas verhogen het aantal kcal.

Sociale tips

  1. Vertel iemand wat je van plan bent
    Vertel je partner, een goede vriend / vriendin, ouders of coach wat je doel is. Zorg dat ze je verantwoordelijk houden. Door je doel te vertellen is de kans groter dat je hem ook zult nakomen.
  1. Zorg dat je sociale omgeving meedoet
    Gaat je partner / huisgenoot ook met je meetrainen? Dan is de kans 34% groter dat je je doel behaald. Dus motiveer ook de mensen om je heen
    .
  1. METEN = WETEN.
    Kijk niet alleen naar je gewicht dit is slechts een getal! Waardes zoals spiermassa, vocht, en vet% zijn vele malen belangrijker.

 

 

Mocht het toch niet lukken en heb je hulp nodig??

Start dan de gratis en vrijblijvende fitweek bij Boddieplan en ervaar wat echte begeleiding is.
Geef je op via: http://www.sportstudioboddieplan.nl/zomeractie/ en wie weet tot snel.

 

Sportieve groet,

Frank Beke

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.